Bart van de Winkel: Η Ελλάδα αξιοποιεί μόνο το 60% των δυνατοτήτων της στον τουρισμό

by Expertnews.gr

Από αριστερά: Βασίλης Φωτόπουλος, Associate Director, Hospitality Colliers Greece – Γιάννης Δεληκανάκης, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, Southrock Asset Management – Bart van de Winkel, Επικεφαλής Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων, Grivalia – Πάνος Παλαιολόγος, Διευθύνων Σύμβουλος & Ιδρυτής, HotelBrain Hospitality

 

Τη δυναμική ανάπτυξης που δημιουργούν οι συνέργειες στον τομέα της φιλοξενίας και των ακινήτων, καθώς και τις προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα του τουρισμού που γεννιούνται στην Ελλάδα εν μέσω κομβικών γεωπολιτικών και οικονομικών εξελίξεων ανέδειξε συζήτηση στο πλαίσιο  του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς  9- 12 Απριλίου.

Το πάνελ στο οποίο συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Δεληκανάκης, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, Southrock Asset Management, Πάνος Παλαιολόγος, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος HotelBrain Hospitality και Bart van de Winkel, Επικεφαλής Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων, Grivalia συντόνισε ο Βασίλης Φωτόπουλος, Επικεφαλής του κλάδου Φιλοξενίας από την εταιρεία συμβούλων Colliers Greece & Cyprus.

Γιάννης Δεληκανάκης: Έχουμε και επενδύσεις και επενδυτές, το πρόβλημα είναι η γραφειοκρατία

Σχολιάζοντας τον στόχο αύξησης των εσόδων από τον τουρισμό στα 2,5 δισ. ευρώ και των τουριστών στα 40 εκατ. έως το 2028, ο κ. Γιάννης Δεληκανάκης, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, Southrock Asset Management έθεσε το τρίπτυχο των αναγκαίων αλλαγών που εντοπίζει ο ίδιος από τον ρόλο του επενδυτή:
«Χρειάζονται ξεκάθαροι κανόνες στο παιχνίδι». Όπως σημείωσε, είναι αναγκαίο να υπάρξει άμεσα ένας σωστός και κοινός σχεδιασμός για όλη τη χώρα για όλες τις επενδύσεις προκειμένου οι επενδυτές να γνωρίζουν τι είναι νόμιμο και τι όχι.
«Να απελευθερωθεί η αρχιτεκτονική έμπνευση». Σύμφωνα με τον κ. Δεληκανάκη ο τουρισμός υψηλής ποιότητας συνδέεται άμεσα με την υψηλή αισθητική. Όπως σχολίασε, αυτό είναι κάτι που δεν έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να «προσπαθούμε να τα βάλουμε όλα σε μικρά, ίδια κουτιά. Να έχουμε, έτσι, ένα αποτέλεσμα που θυμίζει την πρώην Σοβιετική Ένωση». Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε πως η συνθήκη αυτή οδηγεί και σημαντικό εγχώριο ταλέντο να αναζητήσει ευκαιρίες στο εξωτερικό.
«Προτεραιοποίηση των επενδύσεων». «Ακούμε ότι πρέπει να προσελκύσουμε επενδύσεις. Έχουμε και επενδυτές και επενδύσεις» τόνισε υπογραμμίζοντας πως οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις αποτρέπουν τελικά την αξιοποίηση αυτού του κεφαλαίου.

Επιπρόσθετα, σημείωσε πως η βιωσιμότητα στην ανάπτυξη του τουρισμού δεν αφορά μόνο τις σχετικές πιστοποιήσεις αλλά και τις υποδομές όπως για παράδειγμα την χαμηλή πυκνότητα δόμησης. Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε πως η εταιρεία έχει αναλάβει το κόστος και σχέδια αποκέντρωσης και στέγασης εργαζομένων σε περιοχές όπως η Μύκονος ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού.

Πάνος Παλαιολόγος: Ηγέτιδα δύναμη στον τουρισμό η Ελλάδα – Μας λείπει αυτοπεποίθηση

Από την πλευρά του, ο κ. Πάνος Παλαιολόγος, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος HotelBrain Hospitality υπενθύμισε πως η Ελλάδα αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στον τουρισμό παγκοσμίως τονίζοντας την ανάγκη τελικά «να το πιστέψουμε και εμείς οι ίδιοι». Όπως είπε, «είναι θέμα αυτοπεποίθησης» καθώς έχουμε και τη φύση, και το ταλέντο για να το υποστηρίξουμε. Αυτό που λείπει είναι «εγχειρίδια στον τρόπο που εργαζόμαστε».

Μιλώντας από την πλευρά του ξενοδόχου, σημείωσε πως «δεν μου αρέσει να μιλάμε για υπερτουρισμό. Με σωστή υποδομή δεν υπάρχει υπερτουρισμός» και αναφέρθηκε στις αλλαγές που εντοπίζει ότι χρειάζονται:

Επένδυση στις υποδομές προκειμένου να δοθεί μεγαλύτερη αξία στην Ελλάδα για να δέχεται υψηλής ποιότητας τουρισμό. Ειδική αναφορά έκανε στην επένδυση στο περιβάλλον και τις υποδομές νερού ειδικά στα νησιά.

Επένδυση στην τεχνολογία προκειμένου η χώρα να επωφεληθεί από άλλες τουριστικές ροές όπως πχ οι digital nomads, πανεπιστήμια του εξωτερικού κλπ που θα ήθελαν να ταξιδέψουν σε απομονωμένα νησιά αλλά χρειάζονται γρήγορο ίντερνετ που δεν υπάρχει.

Σύνδεση της εκπαίδευσης με την εργασία. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του HotelBrain Academy που ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια με στόχο την ενίσχυση και αξιοποίηση του ανθρώπινου ταλέντου στον ξενοδοχειακό κλάδο. Όπως είπε, η Ακαδημία εκπαιδεύει άτομα εκτός αγοράς εργασίας προκειμένου να εργαστούν στη συνέχεια στα ξενοδοχεία της HotelBrain Hospitality.

Τέλος τόνισε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα εξακολουθεί να είναι η εποχικότητασημειώνοντας πως και πάλι είναι απαραίτητη η επένδυση σε υποδομές αλλά και η αξιοποίηση του «νεκρού» εργασιακά χρόνου για την περαιτέρω εκπαίδευση των εργαζομένων στον τουρισμό ενώ έκανε και ειδική αναφορά στην ανάγκη μεγαλύτερου ελέγχου στη διαχείριση των αποβλήτων.

 

Bart van de Winkel: Η Ελλάδα αξιοποιεί μόνο το 60% των δυνατοτήτων της στον τουρισμό

Στην ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών, βελτίωσης της διαχείρισης των αποβλήτων και της υποστήριξης της εκπαίδευσης ειδικά στον τομέα των ξένων γλωσσών, αναφέρθηκε ο Bart van de Winkel, Επικεφαλής Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων της Grivalia, σημειώνοντας πως είναι κρίσιμοι παράγοντες ειδικά για τον ξενοδοχειακό τουρισμό υψηλής αξίας. Τόνισε επίσης, πως η Ελλάδα αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στον τουρισμό αλλά αξιοποιεί μόνο το 60% των δυνατοτήτων της θέτοντας το ερώτημα πώς μπορούμε να ξεκλειδώσουμε το υπόλοιπο 40%; «Πρόκειται για σημεία κλειδιά», σχολίασε φέρνοντας ως παράδειγμα την έλλειψη κατάλληλου οδικού δικτύου και επαρκών αποθεμάτων νερού στην περιοχή του Πόρτο Χέλι όπου η εταιρεία σχεδιάζει το 5άστερο ξενοδοχείο Six Senses Porto Heli, τονίζοντας πως ενώ υπάρχει άμεση συνομιλία με την κυβέρνηση, οι κινήσεις γίνονται «με ρυθμούς σαλιγκαριού». Τέλος, σημείωσε την ανάγκη επένδυσης στις αερομεταφορές και στην σύνδεση και βελτίωση των υποδομών απομακρυσμένων προορισμών της χώρας.

Branded Residences: Μια νέα ευκαιρία που συνδέει το Real Estate με τον τουρισμό

Ως μια κερδοφόρα δραστηριότητα για τα brands που διατηρεί ο όμιλος, χαρακτήρισε ο κ. Bart van de Winkel τα Branded Residences υπογραμμίζοντας πως και πάλι οι υποδομές αποτελούν κρίσιμο στοίχημα για την πορεία της δραστηριότητας αυτής που εμφανίζει υψηλή ζήτηση στον τομέα του τουρισμού υψηλού επιπέδου. Όπως είπε, η κατανομή των ενισχύσεων για τις υποδομές δεν θα πρέπει να γίνεται πλέον στη «λογική των ψήφων» ανάλογα με το πού υπάρχουν περισσότεροι ψηφοφόροι τονίζοντας πως πλέον το κριτήριο θα πρέπει να είναι οι επενδυτές και οι επισκέπτες.

«Πρόκειται για μία κερδοφόρα δραστηριότητα για όλους – επενδυτές, ξενοδοχεία, τοπικές κοινωνίες – από την οποία μπορεί να ενισχυθεί συνολικά η χώρα» σχολίασε ο κ. Δεληκανάκης, ενώ από την πλευρά του ο κ. Παλαιολόγος στάθηκε στην σημαντική αύξηση της ζήτησης από τους επισκέπτες που επιλέγουν τέτοιες κατοικίες υπό το brand μεγάλων ξενοδοχείων. «Είναι ό,τι πιο κοντινό ανάμεσα στο Real Estate και τον τουρισμό» τόνισε, σχολιάζοντας πως θα αποτελέσει τη νέα πραγματικότητα για την Ελλάδα.

Για να παρακολουθήσετε live τις εργασίες του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών κάντε την εγγραφή σας εδώ.

NEWS